marți, 18 decembrie 2012

Coca-Cola:)

Suntem in luna decembrie si am inceput sesiunea postarilor de iarna, asa ca in continuare vom vorbi despre Coca-Cola, dupa cum spune si titlul postarii. Da stiu, la o privire aruncata superfiacial peste cele doua teme nu prea avem lucruri in comun, dar daca analizam putin lucrurile vom realiza ca mult asteptatul Craciun si imensa companie sunt ,,mana-n mana''.

Cred ca suntem cu totii constienti ca pe langa o mare sarbatoare Craciunul este si o mare afacere de sezon. Adica doar imaginati-va cati bani se fac din vanzarea de globuri, beteala, instalatii luminoase, brazi, cadouri, macare, haine, etc. Iar dupa modelul romanesc, masa de Craciun si de Anul Nou trebuie sa fie plina cu bunatati, iar sub brad neaparat trebuie sa existe o mica surpriza de la Mosul care a fost asteptat un an intreg cu sufletul la gura. La un moment dat in aceasta goana neincetata dupa nevoile noastre fizice, ne lasam purtati de val si uitam de nevoile noastre spirituale, uitam ce inseamna cu adevarat aceasta sfanta sarbatoare. Si un exemplu cat se poate de concret l-am intalnit in urma cu un an, cand am mers la un supermarket pentru a testa preturile si a ma orienta dupa un cadou mai special. Si ce sa vezi la intrare o doamna, bine nu chiar doamna, mai degraba o tanara (avea in jur de 20-25 de ani) cu ochelari Prada, frumos imbracata, bine aranjata, adica se putea observa cu ochiul liber ca avea o situatie materiala destul de buna, vorbea de zor la telefon si impingea un cos plin pana la refuz de cumparaturi. Printre produsele alimentare traditionale, in cos se regaseau cateva jucarii frumos colorate, fructe, cateva decoratiuni pentru brad, dar si multa, multa ciocolata. Ciocolata de la diverse firme, cu felurite arome, batoane invelite in ciocolata, praline si tablete de ciocolata, ce mai? era o adevarata veselie de culori in cosul tinerei. Mie una mi-a facut o pofta nebuna doar cand am vazut sortimentele ce iti lasau gura apa. Dupa ce iese pe portile supermarket-ului se intalneste cu un copil mic care era mai subtire imbracat si care venise la cersit. Avea in jur de 4-5 ani, iar cand el s-a apropiat cu ochii ca doua cepe ca sa admire simfonia de culori ce se revarsa din cosul tinerei, aceasta i-a aruncat o privire plina de dispret si de ura, acel gen de privire care trece prin tine, as putea zice chiar sfasietoare. Copilul s-a indepartat de cos cu lacrimi in ochi si a luat-o la goana. Acea scena mi-a ramas tiparita in memorie si va ramane acolo o lunga perioada de timp.

Stau acum si ma gandesc daca am ajuns chiar atat de rau incat sa uitam ca in aceasta sarbatoare trebuie sa ii ajutam pe cei mai defavorizati de soarta, ca nu trebuie sa facem cadouri scumpe din obligatie, ci trebuie sa daruim un lucru/obiect care sa fie imbracat in dragoste si bucuria de a darui nu in hartie colorata lipsita de orice sentiment.

Exista multe reclame care te indeamna sa te duci si sa cumperi acel produs in spiritul inexistent  al Craciunului, dar nici una nu m-a convins sa achizitionez acel produs iarna, deoarece nu mi se pare nimic special la el, adica as putea sa il cumpar in orice alta perioada a anului, nu?

Ei bine nu, pentru ca exista o mica exceptie (care trebuie sa confirme regula) si anume renumitele reclame la Coca-Cola. Am crescut cu ele si le vizionam cu mare atentie in fiecare iarna, intr-un timp mi-l imaginam pe Mos Craciun exact cum era in reclama, pentru ca in opinia mea era cel mai realist Mos, era adevaratul meu MOS CRACIUN. 
Am iubit si iubesc in continuare desenele aceasta vintage care pentru mine aduc un aer de poveste, aduc putina magie, iar in definitiv asta inseamna Craciunul, magie, iubire, asteptarea Mosului si in final, multe povesti si filme care ne invata sa fim mai buni.

Si ca tot am vorbit de reclamele caracteristice Coca-Cola in perioada aceasta va las un video mai jos, pentru ca vin sarbatorile:)


Take care!:D



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu