duminică, 1 iulie 2012

Mai las-o moale cu fantomele - recenzie:D

In sfarsit a venit timpul pentru prima mea recenzie. Nu am mai facut o recenzie pana acum, asa ca va rog sa fiti blanzi cu criticile. Prima carte pe care am citit-o pentru recenzie este  Fantomele ne stiu toate secretele sau Mai las-o moale cu fantomele scrisa de Megan Crewe.

Descriere oficiala:


Singurii prieteni ai lui Cass McKenna, o fată de şaisprezece ani, sunt cateva fantome: a surorii ei şi a catorva foşti colegi de şcoală. Fantomele nu sunt deloc complicate şi poţi avea incredere in ele. Mai mult decat atat, ele pot afla secretele compromiţătoare ale celor din jur... iar lui Cass ii place să ştie totul despre colegii ei ingamfaţi.              
Insă cand Tim, vicepreşedintele consiliu lui de elevi, descoperă secretul lui Cass – acela că poate să comunice cu fantomele –, situaţia tinde să se schimbe. El ii cere sprijinul ca să intre in legătură cu mama lui, moartă de curand, iar ea, după indelungi ezitări, sfarşeşte prin a fi de acord. Pe măsură ce-l cunoaşte mai bine pe Tim, Cass are surpriza să constate că acesta nu este un băiat atat de rău precum crezuse ea pană atunci şi că, intr-adevăr, avea mare nevoie de ajutorul ei. Să fie aceasta cea mai bună ocazie să se imprietenească din nou cu cei vii... ?


Parerea mea:

Despre aceasta carte as putea spune ca este o lectura usoara pentru o zi torida de vara sau pentru a-ti umple timpul liber. Nu pot spune ca este o carte incredibila, dar cu siguranta este captivanta.
Aceasta carte m-a facut sa ma gandesc foarte mult la familie, deoarece Cassie are puterea de a o ierta pe sora sa Paige si de a o consola cand aceasta are nevoie. Am ajuns la concluzia ca orice s-ar intampla legatura dintre frati, in acest caz, intre doua surori nici macar moartea nu ar putea sa o distruga.
Autoarea are o mica ,,problema’’ sa ii spunem asa, cu listele, deoarece aceasta carte este impanzita de aseamena liste. Nu este un lucru rau, ba din contra pentru ca astfel, putem vedea schitate anumite puncte de vedere.

Personaje:

  Cass McKenna este personajul principal. Aceasta este o tanara adolescenta din clasa a IX-a. Pana aici nimic nou, inafara de faptul ca, Cass poate sa vada fantome. Ea a fost inzestrata cu aceasta abilitate, in urma cu 4 ani, cand sora ei Paige s-a inecat si astfel si-a gasit sfarsitul.


Cassie este o fire foarte retrasa, ascunsa intr-un coltisor de umbra. Marginalizata de toti colegii sai de liceul Frazer, singurii sai prieteni sunt nimeni altele decat simpaticele fantome ale lui Bitzy si Norris. Acestea o ajuta pe Cass sa afle secretele oribile ale celor din scoala, precum: mica problema cu etnobotanice ale psihologului liceului, incapacitatea unora de a-si mentine pantalonii pe ei si multe alte secrete care ar putea ruina sau cel putin ar da peste cap vietile anumitor personaje. Cassie se crede un mic justitiar al liceului, desi ea insasi trage concluzii pripite uneori. Divulga usor toate ,,porcariile’’ pe care le afla despre altii si este sincera cu toata lumea, dar cand vine vorba despre propriile sentimente ramane fara grai. Datorita trecutului tumultuos care inca o mai urmareste, nu se intelege prea bine cu mama ei, iar cea mai buna prietena a ei este acum inamica ei numaraul unu. De la Cassie am invatat multe lucruri si anume:
1.      Familia ramane familie orice s-ar intampla.
2.      Mereu sa fii alaturi de cei care au nevoie si merita acest lucru.
3.      Nu judeca dupa aparente, pentru ca nu ai de unde sa sti ce se afla in sufletul unei persoane.
4.      Sa nu regret deciziile pe care le iau, deoarece o decizie o data luata nu mai poate fi schimbata.
5.      Aspectul fizic nu este cel mai important:D.
In caz ca nu v-am convins pana acum ca aceasta carte merita citita atunci dati-mi voie sa va prezint urmatorul personaj si anume (sa se auda tobele, va rog....) vicepresedintele liceului, Tim.
Tim mi-a atras atentia din prima clipa, deoarece la prima vedere era singurul personaj care avea tot ce isi poate dori un baiat. Este vicepresedintele consiliului elevilor, este inalt, binefacut, are ochii albastrii si parul blond, in consecinta are toate calitatile dupa care fetele din liceul Frazer sunt inebunite. Desi pare un baiat minunat, aratos si plin de calitati, acesta are un secret urias, despre care nimeni nu stie nimic si nici macar nu banuieste.


Per total, personajele mi-au placut, pentru ca: pe cat de perfecte sau cel putin normale, pareau pe atat de fascinante erau.


 Citate:

,,- Hei! A exclamat Tim, ridicandu-si mainile, sa stii ca nu sunt nazuros. Ma multumesc cu oricat de putin. Acum, ai incredere in mine sa te duc cu masina?

  -Cred ca da.

  Aveam suficienta incredere, incat sa prefer sa risc sa fac un drum de cinci minute cu masina, decat sa merg pe jos si sa am parte de inca o jumatate de ora de conversatie stanjenitoare’’



,,- Salut, Paul, am zis, apropiindu-ma de masa.

  S-a rasucit pe scaun, a inaltat din sprancene si a dat sa ingaime o replica usturatoare. Atunci, privirile ni s-au intalnit. A devenit sovaielnic. Pe chip i se citea panica.
  - Ce-i? A zis, in timp ce se straduia sa para nepasator. Cu toate astea, inca-si tinea degetele atat de inclestate de spatarul scaunului, incat incheieturile i se albisera. Il aveam la mana, si el o stia. Si imediat avea sa afle si Danielle.’’

,,- Mie mi se parea draguta cand venea pe-aici, a comentat Paige, pe un ton plin  de indoiala. Esti sigura ca nu e doar o neintelegere la mijloc?
  - Nu cred ca e o simpla neintelegere atunci cand cea mai buna prietena a ta incepe sa te trateze ca pe un gunoi, am replicat.’’


    ,,- Asadar, maica-ta o sa fie acasa in weekend, a zis apoi. O mai vedem si noi un pic. Dar luni cred ca pleaca iar in delegatie.
  Am ridicat din umeri.
     - Treaba ei.
    Ca si cum doua zile in care se juca de-a gospodina ar fi putut sa le compenseze pe cele 
zece cat era plecata. Abia daca se mai putea spune ca locuia cu noi.’’

Culoare: Verde - Doar OK si ATAT

Cateva cuvinte despre autoare:




Crewe Megan
M-am născut în Toronto, Canada, la sfârşitul anilor ′80, şi am crescut alături de părinţii mei, un frate şi numeroase pisici. Mi-au plăcut dintotdeauna poveştile. La început, îl rugăm pe tata să mi le citească, imitând vocile personajelor. N-a durat mult până am început să compun chiar eu poveşti. La 14 ani, scrisesem deja primul meu roman (o încercare nereuşită). Apoi am publicat o poveste într-o revistă pentru tineri. Dar adevărata mea călătorie ca scriitoare începe odată cu romanul Mai las-o moale cu fantomele. Şi azi locuiesc tot în Toronto, cu soţul meu. Avem două pisici. Îmi place să scriu dimineaţa, iar după-amiaza mă ocup de copii şi tineri cu nevoi speciale. În timpul liber, citesc tot ce-mi cade în mână, iau lecţii de kung fu şi fac planuri de călătorie. Mă puteţi vizita pe adresa www.megancrewe.com


In incheiere va las cu obisnuita melodie:


                                                  Take care:D

2 comentarii:

  1. Am citit cartea cand a aparut cu revista Bravo si mi-a placut foarte mult.
    Felicitari pentru recenzie! este foarte frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc:D. Si eu mi-am luat cartea tot cu revista Bravo:)

      Ștergere